Prototype
نوشته شده توسط : پژمان کوفه ای

پیش نمایش Prototype

ین بازی در نیویورک اتفاق میافتد . کاراکتر اصلی این بازی alex mercer نام دارد که نمی تواند گذشته اش را به خاطر اورد. در حین ماجراها و حوادثی که برای او اتفاق میافتد  در می یابد آمریکا ویروس هایی ساخته که سبب جهش ژنتیکی در موجودات بشر می شوند وباعث به وجود امدن موجوداتی خطرناک در جامعه شده که شهر را تبدیل به میدان مبارزه ای خونین کرده اند. این ویروس خطرناک با سرعت بسیار زیادی در تمام شهر های امریکا در حال پخش شدن است و اول از همه به سراغ ساکنین نیویورک رفته و کم کم همه انها تبدیل به موجودات خونخوار جهش یافته میشوند. دولت هم که برای مقابله با این وضع باید کاری بکند تصمیم میگرد افرادی را تعلیم داده و انها را وارد میدان مبارزه با این موجودات بکند . این افراد Black Watch نام دارند. انها  برای نابودی این موجودات عجیب و غریب  کاملا تعلیم دیده و مهارت های مبارزه با ان موجودات را یاد گرفته اند. حال الکس هم که یک شورشی است نمیتواند بی تفاوت باشد و وارد این میدان خونین میشود ..........
 

Prototype یک بازی  open world است و بازیکن همانند  سری بازی های GTA با آزادی کامل وارد  شهر نیویورک شده  و برای هر کاری ازادی عمل دارد . البته باید مواظب باشد که گیر پلیس نیافتد. کاراکتر اصلی بازی که حوادث ان را رقم میزند یک قهرمان واقعی است که هیچ کس یارای مقابله با او را ندارد البته به جز مقامات عالی رتبه و فرماندهان  Black Watch که شکست دادن آنها کار چندان اسانی نیست  البته با توجه به مهارت ها و توانایی های فوق العاده قهرمان داستان مقابله با این دشمنان سر سخت کار چندان دشواری نخواهد بود  .
 در واقع یک جنگ سه جانبه در نیویورک رخ میدهد :  بین  BLACK WATH و موجودات جهش یافته و الکس قهرمان . نظامیان و ارتش  با تمام تجهیزاتی که در اختیار دارند اعم از تانک های غول پیکرو هلیکوپتر و هواپیماهای جنگنده و... با موجودات جهش یافته  می جنگند. جنگ برای تصاحب هر منطقه هم به صورت Real time و همزمان اتفاق می افتد. یعنی مثلا  بازیکن در منطقه ای در حال قدم زدن است در جای دیگر نیروی های نظامی در همان زمان در حال مبارزه با موجودات جهش یافته هستند.  الکس میتواند به هوا بپرد یا بر نیروی  جاذبه غلبه کند(البته  به وسیله  دکمه ی قرمز رنگی که پشتش قرار دارد) و
از ان جایی که در بازی صحنه های خون و خون ریزی و کشتار های فجیح وجود دارد مطمئنا prototype درجه M برای رده بندی سنی دریافت خواهد کرد .
 

 دست ALEX به گونه ای است که میتواند تغییر شکل دهد مثلا میتواند به شکل شمشیر و زره و ... دراید او همچنین میتواند با فرو بردن دست خود در زمین باعث بیرون آمدن تیغ های بسیار بزرگی شود که می تواند تعداد زیادی از دشمنان را از بین ببرد.
 او  میتواند با تبدیل شدن به یک غول آهنی همه چیز را در زیر پای خود تکه تکه کند  البته الکس میتواند انسان ها ی دیگر را بخورد ( انها را ببلعد )  بعد از این کار (بلعیدن دشمنان) مانند شخص کشته شده می شود که در قسمت استتار کاربرد دارد. البته با بلعیدن یکی از مقامات عالی رتبه یا فرماندهان  تمام اطلاعات ذهنی انها  به ذهن الکس منتقل می شود و الکس میتواند از ماموریت ها و مسائل محرمانه ی دولت باخبر شود. با وجود توانایی های زیادی که این سوپر قهرمان دارد، قابلیت مبارزه ی تن به تن نیز وجود دارد .
 الکس از همان ابتدا نمی تواند از همه توانایی ها و قابلیت های خود استفاده کند  و کم کم میتواند انها را به کار گیرد  بخش Co-op (دو نفره) این عنوان نیز تایید شده ولی
تاکنون چیزی از آن نمایش داده نشده است .
 

تصمیم گیری درباره ی قسمت گرافیک Prototype کمی دشوار است. گرافیک بازی معمولی است . بافت شخصیت اصلی خوب است ولی بقیه ی کاراکتر ها به خوبی کاراکتر اصلی نیستند.
 حرکات الکس روان است . در آخرین دفعه ای  که بازی نمایش داده شد محیط های شلوغ و پر از هرج و مرج بازی  جالب توجه بوده و حس ترس و هیجان را به بازیکن  انتقال میدهد. خیابان ها و محله های نیویورک هم خوب طراحی نشده اند ولی تکراری نیستند .  البته با توجه به این که تاریخ عرضه بازی به تعویق افتاده میتوان این طور  فکر کرد که  قرار است تغییراتی  در جهت بهبود گرافیک و جلوه های سمعی بصری بازی بوجود بیاید.
 

سازندگان بازی اظهار داشته اند که قرار است در بازی از یک هوش مصنوعی  جالب استفاده شود و اگر سازندگان نتوانند این هوش مصنوعی را پیشرفته بسازند به ضررشان است. چون در این بازی شاهد یک جنگ سه جانبه  هستیم  و اگر هوش مصنوعی خوب طراحی نشده باشد باعث بسیار ضعیف از اب درامدن بازی خواهد شد . کنترل بازی از  شیوه ی جدیدی  پیروی میکند. حال  باید تا عرضه ی بازی صبر کنیم ببنیم ایا وعده های داده شده برای این بازی محقق خواهد شد یا نه .
 به طور کلی prototype با توجه به قابلیت ها و توانایی های خارق العاده سوپر قهرمان ان و حوادثی که برای او رقم میخورد یکی از ان بازی های اکشن جالب خواهد شد .
 
دانلود ترینر بازی PROTOTYPE :
 

 




:: بازدید از این مطلب : 2517
|
امتیاز مطلب : 66
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: